چیلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش لیزر

تولیدکننده دستگاه برش لیزر

چیلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش لیزر

۵ بازديد

چیلر cw ۵۲۰۰ دستگاه برش لیزر

چیلر CW ۵۲۰۰ بعنوان یک دستگاه مستقل، سیستم خنک‌کننده دستگاه‌های برش لیزر و یکی از مهمترین قطعات آن است. وظیفه‌ی چیلر کنترل دمای دستگاه می‌باشد.

کارکرد چیلر cw ۵۲۰۰

در قسمتی از دستگاه، سیستم نمایشگر تنظیم دما وجود دارد که اختلاف دمای محیط را با دمای دستگاه برش لیزر نشان میدهد، در واقع وظیفه دستگاه چیلر خنک کردن تیوب لیزر و تنظیم دما می‌باشد و این سیستم در دستگاه برش لیزر ارتباط مستقیمی با کارکرد مطلوب و عمر دستگاه دارد. چیلر دستگاه لیزر CW ۵۲۰۰ نوعی سرد کننده صنعتی است که دارای ظرفیت خنک کننده ۱۴۰۰ لیتر در روز را دارد. از چیلر دستگاه لیزر عمدتا برای خنک کردن گرمای تولید شده در تیوب دستگاه لیزر استفاده می‌شود.

در داخل چیلر لیزر یک سیستم فشار آب وجود دارد که اگر حرکت آب دچار مشکل شود آلارم میدهد و چراغ جلوی دستگاه روشن خواهد شد. سیستم فشار آب به صورت سیگنالی توسط یک واتر پرسور کار می‌کند و با چرخش آب، پروانه حرکت میکند تا میزان قدرت چرخش آب را مشخص نماید.

 

قیمت چیلر cw 5200

میزان آب چیلر لیزر

بالای دستگاه، مخزن چیلر میباشد که دارای یک در پیچی است که از اینجا می‌توان سطح آب را بررسی کرد و آب و ضدیخ را هم از این بخش وارد مخزن میکنند. حتی می‌توان در قسمتی از پشت دستگاه میزان آب چیلر را نیز بررسی کرد. در صورت استفاده از آب مقطر برای چیلر باز هم امکان ایجاد رسوب، گچ و سولفات در مخزن وجود دارد که همین مورد روی کارکرد دستگاه و خروجی کار اثر منفی می‌گذارد. در بخش نمایش‌دهنده دما، میزان آب چیلر دستگاه لیزر همیشه باید بین رنگ سبز و زرد باشد و نباید رنگ قرمز را نشان دهد. همچنین هر ۶ ماه یک بار باید آب چیلر دستگاه برش لیزر تعویض شود چون نوع مخزن چیلر از نوع پی وی سی است و هر نوع ناخالصی داخل آب ایجاد شود باعث منحرف شدن پرتوی لیزر میشود. با توجه به میزان استفاده از چیلر، باید هر دو هفته و یا هر ماه فیلترها و کاور دو طرف را باز کرده و آن‌ها را تمیز کنیم تا کارکرد بهتری از دستگاه لیزر را مشاهده نماییم.

اتصالات چیلر دستگاه برش لیزر

در دستگاه برش غیرفلزات ورودی و خروجی آب چیلر با نام‌های inlet و outlet وجود دارد که به شکل معکوس به چیلر وصل میشود. یعنی ورودی به خروجی وصل میشود و خروجی دستگاه به ورودی متصل میشود و اگر این اتصال را درست انجام ندهیم باعث میشود تیوب دستگاه بشکند. قسمت Alarm output دستگاه چیلر را باید به پاور دستگاه لیزر و ground متصل کنید و بعد از اتصال تا زمانی که چیلر دستگاه خاموش باشد و همچنین مسیر آب مسدود باشد، تیوب  کار نمی‌کند و همین امر از شکستن تیوب جلوگیری میکند.

چیلر دستگاه برش و حکاکی لیزری دارای دو ورودی و دو خروجی آب میباشد که یک خروجی با نام High pressure برای سورس لیزر و یک خروجی با نام Low pressure برای هد لیزر قرار دارد. پشت کندانسور دو عدد فن وجود دارد که از دریچه‌های دو طرف هوا را به داخل میکشد و از رادیاتور کندانسور موجود در قسمت پشتی خارج مینماید.

اگر پس از مدتی استفاده از دستگاه مخزن چیلر را خاک و املاح بگیرد، یک پیچ مغزی در بخش پایینی پشت چیلر موجود است که از طریق آن میتوان برای خالی کردن خاک و رسوبات اقدام کرد.

اگر به چیلر دستگاه ضربه ای وارد شود، یا استابلایزر مناسبی وجود نداشته باشد، چیلر دچار افت ولتاژ شده و در نهایت فیوز دستگاه می‌سوزد. پس برای طول عمر بیشتر دستگاه برش و حکاکی لیزری و چیلر، حتما نکات های لازم را قبل از شروع کار با دستگاه باید رعایت نمود.

ما در مقاله لزوم استفاده از استابلایزر در دستگاه برش لیزر در این خصوص صحبت کرده‌ایم.

 

خرید چیلر cw 5200

 تست چیلر CW ۵۲۰۰

برای تست چیلر ورودی و خروجی چیلر را با شلنگ به هم وصل کنید، مخزن آب را تا نصفه پر نمایید و آب ولرم به آن اضافه کنید تا دمای چیلر افزایش یابد و در این حین باید منتظر بمانید تا چیلر دما را کاهش دهد. در صورت کاهش دما، چیلر دستگاه سالم است و اگر این اتفاق نیفتد چیلر دارای مشکل است و برای رفع مشکلات چیلر باید سریعا اقدام کرد، چون چیلر مستقیما باید با تیوب در ارتباط است و هر مشکلی که در چیلر ایجاد شود باعث خسارت در تیوب میشود و در نهایت در خروجی کار اثر منفی میگذارد.

دمای هوای محیط یکی از مواردی است که در نگهداری چیلر اهمیت زیادی دارد و این موضوع هنگام تغییر فصل، گرما و سرما، حائز اهمیت است. در فصل زمستان اگر دمای هوای محیط چیلر کمتر از ۱۰ درجه باشد، آب چیلر یخ میزند و چیلر را از کار میاندازد. برای جلوگیری از این اتفاق باید داخل چیلر دستگاه برش و حکاکی غیرفلزات ، حدود یک لیوان ( ۲۵۰ سی‌سی ) ضد یخ ریخته شود. اگر میزان بیشتری از ضد یخ استفاده شود، موقع کار با دستگاه و انجام برش، صدای سوت میدهد. تیوب لیزر نسبت به افت دما خیلی حساس است و اگر چیلر دچار افت توان شود باعث آسیب دیدگی و شکست تیوب میشود. در فصل تابستان هم اگر دمای محیطی که چیلر آنجا قرار دارد بالا باشد، چیلر توانایی خنک کردن آب داخل خود را ندارد. اگر چیلر با افزایش دمای محیط توانایی خنک کردن و کنترل دما را نداشته باشد، برای کندانسور و کنترلر و گاز دستگاه مشکل ایجاد میشود.

چیلر برند S&A در دستگاه برش و حکاکی غیرفلزات

یکی از ویژگی‌های چیلر ۵۲۰۰ S&A، وجود کنترلر t۵۰۳ ( سیستم هوشمند دما) میباشد که موجب عدم نیاز به تنظیمات چیلر در فصل تابستان و زمستان (سرما و گرما) می‌شود.

چیلر لیزر برند S&A در دستگاه برش لیزر خانگی یک شیر برقی و پمپ دارد و حجم آبی که قابل انتقال است حدود ۱۰ تا ۱۳ لیتر در هر دقیقه و توان آن حدود ۲ کیلو وات میباشد.

کارکرد سیستم هوشمند دما به گونه‌ای عمل میکند که چیلر از یک تناسب دمایی استفاده می‌کند، یعنی اگر دمای محیط بالا باشد و کاهش نیابد، آلارم چیلر روشن میشود و اخطار میدهد. این برند از چیلر در دستگاه برش و حکاکی لیزری دارای زنگ هشدار جریان، زنگ هشدار افزایش دما و زنگ هشدار عدم فعالیت خنک کننده میباشد. استفاده از این چیلر می تواند تا حد زیادی تولید آب چگالش را کاهش داده و موجب صرفه جویی در هزینه و مکان شود.

برای اطلاع از انواع  آلارم‌های چیلر و نحوه‌ی رفع آن اینجا را کلیک کنید.

تمیز کردن چیلر

برای تمیز کردن چیلر، سمت راست و چپ آن با پایین دادن دو ضامن‌، دریچه ها باز میشود و می‌توانید آن را تمیز نمایید. فن‌های موجود در بخش پشتی چیلر، هوا را به داخل می‌کشند و از قسمت پشت خارج می‌کنند. بنابراین باید پس از مدتی استفاده تمیز شوند تا گردش هوا در چیلر به خوبی انجام شود.

قسمتی از چیلر، شامل فیلتر هوا میباشد که می‌توانید از قسمت سفید رنگ آن را جدا کنید و شست و شو دهید. زیرا اگر این قسمت دچار گرد و غبار یا گرفتگی شود، کندانسور چیلر وظیفه خنک کنندگی‌اش را به خوبی انجام نمیدهد و در نهایت دستگاه دچار مشکل می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.